HTML

terepgyerek

Terep-programok gyerekkel - kirándulás, természet, erdő, állatok, növények, kaland

Friss topikok

• tarimo: @MolnarErik: Majdnem ott! A zöldből kb. fele úton elágazik jobbra a zöld négyzet, ami egy-két utcá... (2014.03.11. 22:14) Öreg tölgy tanösvény (Budai-hg.)
  • tarimo: @hamucinka: Köszi! :-) Lesz alföldi is... :-) (2013.08.30. 14:38) Hozzászólás!?
  • tarimo: Örülök, hogy tetszik! Igyekszem hamarosan új bejegyzéseket írni! (2012.11.14. 14:40) Bőszénfai szarvasfarm

Apátkúti-patak völgye (Visegrádi-hg.)

2013.01.07. 00:07 tarimo

Visegrádtól a piros turistajelzésen, az Apátkúti-patakot követve, kb. 8 km-es túrával Pilisszentlászlóra juthatunk. Az Apátkúti-patak Visegrádnál torkollik a Dunába. A Duna-parttól a Fellegvárhoz és a Nagy-Villámhoz vezető szerpentinút irányában kell elindulni, majd a település határát elérve, az erdei iskolánál a piros jelzést követve jobbra le kell térni egy aszfaltos útra, illetve a mellette haladó sétaútra. Az elágazást követően pár száz méter után elérünk egy kis duzzasztott tavat. A tó végében látható az Ördögmalom-vízesés, amely nagyobb vízállás, illetve fagy idején különösen gyönyörű. Újabb pár száz métert megtéve érjük el a hatalmas sziklák övezte Magda-forrást, majd a Bertényi Miklós Füvészkerthez és a Telgárthy réthez érünk (autóval eddig jöhetünk). A réten sütögető- és pihenőhelyek, valamint egy erdei játszótér található. Innen 1-2 km-t sétálva érünk a kiváló vizű Kaán-forráshoz. Itt a piros jelzés eltér az aszfaltos úttól (eddig biciklivel vagy babakocsival is járható az út) és a patak szurdokvölgyén végigkanyarogva, 3-4 km után érkezik Pilisszentlászlóra.

Az Ördögmalom-vízesés részlete

Saját tapasztalatok:

Gyerekkoromban sok időt töltöttem a völgyben, főként nomád madarásztáborok alkalmával. Sok szép emlék fűz ide, ezért fontos volt számomra, hogy lányom is megismerje a helyet. Gyerekkori barátnőmmel és egy kisebb baráti társasággal, köztük néhány gyerekkel, ősszel kerestük fel Visegrádot. A fellegvár és a palota megtekintése után rövid volt az időnk, de egy kisebb sétát így is tettünk a völgyben. Az autókat a rét szélén parkoltuk le, ahol a gyerekek kiugrálhatták magukat a játszótéren és megehettük az uzsonnánkat. Majd elsétáltunk a Magda-forráshoz és az Ördögmalom-vízeséshez. Sajnos, kicsi volt a vízállás, de a gyerekek így is élvezték a pancsolást, sziklák megmászását. A sétát a kis tó mentén az erdei iskoláig folytattuk, majd visszafordultunk. Max. 2 km-t gyalogoltunk, de a völgy szépségéből így is meg lehetett érezni valamicskét. Legközelebb majd bejárjuk az egészet, remélem! :-)

Térkép forrása: www.turistautak.hu

Szólj hozzá!

Címkék: kirándulás vízesés forrás Visegrád Visegrádi-hegység Apátkúti-patak Ördögmalom-vízesés

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.